Site icon מקומונט לוד

18,643 תלמידים החלו את שנת הלימודים בלוד. 1,125 ילדים עולים לכיתה א.

שנת הלימודים החדשה תשע”ז נפתחה עם מספר שיא של 18,643 תלמידים בלוד. מוסדות החינוך בעיר פתחו את שעריהם ל –8,315 תלמידי בית ספר היסודי, מתוכם כ-1,125 תלמידים העולים לכיתה א’.  בבתי הספר התיכוניים בעיר ילמדו השנה 5,582 תלמידים, בגני הילדים 4,746 ילדים שלמדו ב- 137  גנים ברחבי העיר, מתוכם 10 גנים חדשים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים, נערכה עיריית לוד בכל מוסדות החינוך בעיר, הן בחינוך היהודי והן בחינוך הערבי. אלא שהפעם העבודות לא התבצעו רק במהלך חופשת הקיץ, אלא בחלקן כחודשיים לפני סיום שנת הלימודים הקודמת. במהלך חופשת הקיץ ביצעה עיריית לוד על מחלקותיה השונות עבודות מאומצות ורחבות היקף בתקציב כולל של כ-10 מיליוני שקלים, כדי להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה.

קברינטי החינוך בלוד ובראשם ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש הממונה על החינוך, יחד עם המנכ”ל אהרון אטיאס ומנהל אגף החינוך שלום עזרן, עושים את המיטב והמירב כדי לתת מענה איכותי מגוון ומקיף לכל תלמידי העיר לוד. בשנת הלימודים תשע”ז התווספו כאמור 10 גנים חדשים, כן החלה הבנייה של בית ספר תיכון טומשין ערבי.

קברניטי החינוך בלוד במפגש עם מנהלי בתי הספר מעניקים פרחים למנהלים החדשים.צילום דוברות העירייה

בשבוע שעבר נפגש ראש העיר עו”ד יאיר רביבו עם מנהלי בתי הספר בעיר. במפגש השתתפו מפקחי החינוך בעיר, סגן ראש העיר יוסי הרוש הממונה על החינוך, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, מנהל אגף החינוך שלום עזרן. ראש העיר הודעה למנהלים על מאמציהם ושיבח את העשייה החינוכית בעיר וקידם בברכה ובזר פרחים את 5 המנהלים החדשים שנקלטו השנה, בהן 4 מנהלות חדשות, שלוש מהן תושבות לוד וזאת בהתאם למדיניות ראש להעניק עדיפות לתושבות העיר.

ישיבת הערכות נוספת כינס השבוע ראש העיר עם כל מנהלי האגפים ומחלקות העירייה, במטרה לבחון פערים אם נותרו כאלה ולהעניק פתרון מיידי.

דגש מיוחד ניתן במסגרת העבודות על תיקון ליקויי בטיחות. בגני הילדים תוקנו ליקויים, בחצרות נבדקו מתקני החצר ותוקנו בהתאם.בבתי הספר תוקנו מפגעי בטיחות וכן בוצעו עבודות חידוש וצביעה, תחזוקה ובדיקת מערכות חשמל, שיפוצי חדרי שירותים ומטבחים בגני הילדים, תיקוני גדרות ושערים, עבודות הנגשה, עבודות גינון, ועבודות נוספות כגון: סיוד וצבע, אינסטלציה, איטום גגות, חשמל- החלפת מנורות שרופות, זגגות – החלפה ותיקון חלונות שבורים, מסגרות, נגרות, שרברבות ותיקון ברזיות. בימים אלה החלו בצביעת כל מעברי החצייה ליד כל מוסדות החינוך השונים. ראויים לציון במיוחד, עובדי אגף התפעול, התחזוקה, הגינון והביטחון, שנרתמו למשימה ועבדו מידי יום בקדחתנות, כדי להכשיר את מוסדות החינוך לקליטתם של אלפי התלמידים.

“אנו מאמינים שהחינוך הוא הדרך, והאדם הוא המטרה. לכל ילד וילדה מגיעה הזכות ללמוד ולקבל את המיטב” אמר שלום עזרן, מנהל אגף החינוך, “אנו שמחים שבתמונה החינוכית מד מסכם בתחום פיתוח וקידום מקצועי של המורים גבוה מהארצי ב- 14% וכן שיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת גבוה מהארצי ב- 2%. החינוך בלוד זוכה ליחס ולדגש עירוני מיוחד. כאשר גני ילדים וקומפלקסים חינוכיים חדשים קמים בכל חלקי העיר לצד פיתוח תשתיות החינוך – משקיעה העירייה משאבים רבים בטיפוח וייזום תוכניות למידה מקדמי הישגים ומצוינות. בעיר פועלים מספר רב של פרויקטים שמטרתם לקדם את הלמידה, לאתר תלמידים בסיכון ולקדם את הייחודיות שבחינוך, ממשיכים ומחדשים”.

סגן ראש העיר יוסי הרוש הממונה על החינוך מפקח על שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך השונים בעיר.צילום דוברות העירייה

בהיבט הפדגוגי נערכה מערכת החינוך במהלך החודשים האחרונים לתוכניות חינוכיות אשר יבטאו את לוד כפסיפס של תרבויות תוך שימת דגש על העלאת הישגים, שיפור אקלים חינוכי, מתן מענה לכל ילד, וכי יפעלו תוכניות מיל”ת (מסגרת יום לימודית תוספתית) ויוח”א (יום חינוך ארוך) כולל הזנה, בשאיפה להתחיל בהפעלתם כבר בימים הראשונים לפתיחת שנת הלימודים.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, זו שנה שלישית שבתי ספר העל יסודיים בלוד זוכים בתגמול דיפרנציאלי בהיבטים לימודיים, חברתיים וערכיים. הגדילו לעשות שלושה בתי ספר : ישיבת אלישיב תיכון נעמ”ת ובית ספר מדעים אשר זכו להישג מרשים ומכבד בשנת הלימודים תשע”ו.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ברך את בתי הספר המצטיינים: “אני מברך את 3 התיכונים בעיר – צביה אלישיב, נעמ”ת ומדעים, על כך שנכללו בנבחרת בתי הספר המובילים לימודית וחברתית, לצד העצמת הערכים שאנו כה מייחלים בחברה שלנו. לעתים ערכים חשובים אף מציונים, השאיפה היא לגדל דור של אזרחים טובים, תורמים, ערכיים ומוסריים יותר. ברכותיי גם לצוותי החינוך בבתי ספר אלו כמחוללי שינוי, על פעילותם לחינוך לערכים של הגינות ותרומה לחברה ובעצם כך אף מביאים אותם גם להצטיינות לימודית, ערכית וחברתית”

“ברצוני למסור את תודתי וברכתי לכל העוסקים במלאכת החינוך בלוד, למנהלים, למורים, לגננות, לסייעות, למפקחי משרד החינוך, לצוותים החינוכיים, להורים ולכל התלמידים היקרים, ולאחל בשמי ובשם הנהלת העירייה שנת לימודים פורייה ומוצלחת, שנה מאתגרת, מלמדת ומלאת חוויות והגשמות, שתהיה לכולנו ב”ה שנת לימודים מוצלחת”, אמר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו.