Site icon מקומונט לוד

19 מ-19: קואליציה היסטורית לראש העיר רביבו – גם סיעת אל נידא על ערביא בפנים!

אמש ערכה מועצת העיר את ישיבתה הראשונה והחגיגית בהשתתפות מאות אורחים וכבר אז רמז ראש העיר באופן די ברור כי הוא קרוב לסיכום היסטורי עם חברי המועצה הערבים לכניסתם לקואליציה. במהלך הלילה יצאה ההודעה – “מברוק!”. יו”ר הסיעה, עו”ד פרג’ אבן פרג’ יכהן כמשנה לראש העיר. רביבו: “נושא תפילה שכולנו יחד נהפוך את לוד לאחת הערים הטובות הארץ”.

קואליציה רחבה, מקיר לקיר. צילום: עיריית לוד

כמה נכתב על המשא ומתן הקואליציוני הממושך והמאתגר שניהל ראש העיר רביבו. תוצאות הבחירות האחרונות סידרו לו תמיכה רחבה באופן אישי, עם למעלה מ-70% תמיכה בו לראשות העיר ושישה מנדטים לליכוד במועצת העיר, אך יחד עם זאת, התאגדותם יחד של כל הסיעות וחברי המועצה הערבים לסיעה אחת משותפת שאף זכתה בשישה מנדטים בהחלט הפכה את מלאכת הרכבת הקואליציה למאתגרת הרבה יותר.

בסופו של דבר היתה זו “לוד ביתנו” הראשונה שחתמה על הסכם קואליציוני, אך מיד לאחר מכן, ועל אף המחלוקות שבדרך, הצטרפה אליהם גם מפלגת הבית היהודי, וחברי מועצת העיר רפי יקותיאל מ”יש עתיד לכולנו” ומאיר אסולין מש”ס.

אמש, כאמור, הושלמה מלאכת הרכבת הקואליציה כשבאופן תקדימי בעיר לוד ובהחלט היסטורי, כל חברי מועצת העיר ישלבו ידיים יחדיו לטובת העיר לוד כשגם חברי סיעת אל נידא הערבית חתמו על הסכם קוליציוני עם ראש העיר רביבו.

בשעת לילה מאוחרת יצאה ההודעה – “מברוק!”. צילום: עיריית לוד

על פי הודעת ראש העיר, סיעת אלנידא, שכמו סיעת הליכוד, מונה 6 חברים במועצה, תחזיק בתיקי התפעול והבריאות, וחבריה יכהנו בכל הוועדות החשובות בעירייה ובחברות העירוניות, כאשר יו”ר הרשימה בנוסף, עו”ד פרג’ אבן פרג’, ימונה לתפקיד משנה לראש העיר ובנוסף, שאר חברי הסיעה יטפלו בכל הקשור למגזר הערבי בהיבטי חינוך, תשתיות והסדרת השכונות הערביות.

>>להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט לוד, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/PXsy2U<<

ראש העיר לוד יאיר רביבו: “כולי תקווה שכניסת הרשימה הערבית לקואליציה תחזק את הדו קיום בין יהודים וערבים בעירנו המיוחדת ותשפר את איכות החיים של התושבים הערבים, דבר שיגביר את האמון שלהם בעירייה ובמוסדות השלטון המרכזי. כעת, לראשונה בהיסטוריה של העיר לוד, מונה הקואליציה בראשותי 19 מתוך 19 חברי מועצה ואני נושא תפילה לבורא עולם שנצליח כולנו ביחד להפוך את לוד להיות אחת הערים הטובות במדינת ישראל לרווחת כל תושביה. בהצלחה, ובע”ה נעשה ונצליח!”