Site icon מקומונט לוד

3 מתכונים טעימים קלים ומהירים להכנה

אוכל ביתי בריא, מזין ומשביע יותר בהשוואה למזון מעובד וכיום ניתן להכין אותו בקלות ובמהירות. רוצים לאכול טוב ולא יודעים איך להכין את המנה המועדפת עליכם? הנה 3 מתכונים שכדאי לתלות על המקרר

מכשירי חשמל בסיסיים וביתיים כמו טוסטר אובן יכולים להפוך כל אחד ואחת מאתנו לשף חובב. בנוסף, מכשירי החשמל מקלים עלינו במתן עדיפות לאוכל ביתי על פני מזון מעובד וכך ניתן להשיג את היתרונות הקולינריים ואת תחושת השובע – וגם לחסוך בהוצאות.

כמו כן, יש לפחות 3 מתכונים שלא מחייבים שום סוג של ניסיון קודם אם רוצים להכין אוכל טעים במהירות ובקלות. הנה הם לפניכם:

  1. פשטידת פסטה עם זיתים

המצרכים להכנת המנה הם חבילת פסטה קצרה, 2 ביצים, חצי כוס זיתים מגולענים, 100 גרם גבינה בולגרית, 150 גרם גבינת עיזים רכה, 2 כפות חמאה, חצי כוס שמנת מתוקה, פלפל שחור וצ’ילי גרוס.

יאממי!. צילום: pexels

פשוט מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן, מסננים ומערבבים אותה בקערה עם הגבינות. מעבירים את התערובת לתבנית חסינת אש, שומרים על שכבה אחידה ומכניסים לטוסטר אובן שחומם מראש ל-160 מעלות במשך חצי שעה.

  1. דג סלמון עם פירה גזר

חצי קילו סלמון, 25 גרם חמאה וכף שמן זית יספיקו לכם כדי להכין דג מעולה בטוסטר אובן. אבל כדאי לכם לשדרג את המנה עם מצע של פירה גזר מעולה. המצרכים לפירה הם: 50 גרם פיסטוקים קלופים, חצי כוס שמן זית, 5 גזרים, 1 בצל סגול חתוך, מיכל שמנת מתוקה וחופן עלי תרד.

קולים את הפיסטוקים עם שמן הזית עד להזהבה וטוחנים היטב. בינתיים יוצקים על התרד מים חמים לריכוך, מסננים וסוחטים. כשהמרכיבים הללו מוכנים אפשר להוסיף לבלנדר את התרד ולטחון איתו את הגזר, השמנת והבצל. לאחר מכן ניתן לערבב בקערה עם הפיסטוקים הקלויים. מוסיפים מלח ופלפל, מחממים את התנור לחום מקסימאלי וממתינים שצבעו של הדג יהפוך ורוד. מחכים 2 דקות, מכבים את התנור ומניחים על מצע הפירה לפני ההגשה.

  1. פיצה

פיצה יכולה להתאים כארוחת צהריים קלילה בימי שישי או שבת או כארוחת צהריים בשאר ימי השבוע. בשביל זה צריך לארגן קילו קמח, 2 כפות שמרים יבשים, שקית שמרים, חצי כוס שמן איכותי, 2 כוסות מים וכפית מלח. למלית צריך רוטב פיצה, קטשופ, גבינה צהובה, מוצרלה, זיתים ופטריות לפי הטעם.

את הפיצה מכינים על ידי ערבוב הקמח, השמרים, השמן והמלח עד קבלת עיסה. מניחים בצד להתפחה, משמנים שתי תבניות, משטחים את הבצק ומורחים את הרוטב לפני התוספות. בשלב האחרון אופים את הפיצה בתוך טוסטר אובן בחום של 180 מעלות למשך חצי שעה או עד להשחמה.