Site icon מקומונט לוד

4,103 ילדים מלוד משתתפים ב”בתי הספר של החגים” – הכי הרבה במחוז המרכז

עם תחילת חופשת פסח, פתח משרד החינוך את מסגרות בתי הספר של החגים למשך חמישה ימים, שהחלו ביום חמישי שעבר ויימשכו עד מחר. מבדיקת מקומונט לוד את נתוני משרד החינוך עולה כי העיר שמספר הילדים הרב ביותר בה נהנים מהמסגרת החדשה – לוד.

השנה, עוד כ- 30,000 ילדים בכל רחבי הארץ הצטרפו ל”בתי הספר של החגים”, בסך הכל, מדובר בלמעלה מחצי מיליון ילדים בגנים ובבתי הספר שישתתפו בפעילויות של חופשת הפסח. על פי החלטת משרד החינוך, עלות ההשתתפות ב”בית הספר של החגים הינה דיפרנציאלית כך שבאשכולות המבוססים, אשכולות למ”ס 8 עד 10 העלות הינה 30 שקלים ליום פעילות, באשכולות למ”ס 5 עד 7 היא 20 שקלים ליום פעילות ובאכולות הסוציו-אקונומיים הנמוכים ביותר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – אשכולות  1 עד 4, אליהם גם משתייכת העיר לוד – ההשתתפות הינה ללא תשלום כלל.

בעיר לוד כאמור, ייקחו חלק בפעילות בחופשת הפסח השנה 4,103 תלמידים כשרמה הארצית הכללית עומד הנתון על 589,118 תלמידים, מ- 254 רשויות מקומיות, בתי ספר וגני ילדים.

צילום: באדיבות משרד החינוך

בפסח שנה שעברה, בפעם הראשונה כשהתכנית יצאה לדרך, השתתפו בה 449,378 תלמידים, מכיתות א’-ג’. בימים האחרונים נשלחו לרשויות החומרים הפדגוגיים עבור התכנים ופעילויות העשרה, וברשויות השלימו השבוע את ההיערכות מבחינת כח האדם.

במהלך ימי הפעילות החינוכית ייהנו הילדים מפעילויות חינוכיות מגוונות ועשירות, מלמידה והעשרה,  ועד חשיפה והתנסות חווייתית בתחומים כמו אמנות, משחקי חברה, ספורט וחינוך סביבתי.

בנוסף יערכו פעילויות מגוונות בנושא פסח ואביב כולל פעילויות קריאה ופעילויות חווייתיות (מסביב לעולם- מסע מסביב לעולם והיכרות עם תרבויות, עמים, תלבושות, מאכלים, ניגונים וריקודים, שוק קח ותן, ימים של מסחר, יוצרים ומוכרים).

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “מסגרות החינוך שאנו מפעילים בחגים, בחנוכה ובפסח, הן בשורה גדולה להורים ולילדים. הגידול במספר המשתתפים מעיד על אמון ושביעות רצון מצד ההורים, הן ביחס לתכנית החגים והן ביחס לתכנית הצהרונים. בפסח הזה ייהנו התלמידים מתכנית עשירה ומגוונת, ואנו מחויבים להמשיך ולהעשיר את שעות הפנאי של התלמידים בתכנים חינוכיים, ולהעניק הזדמנות שווה לכולם, מצפון ועד דרום”.

צילום: באדיבות משרד החינוך
צילום: באדיבות משרד החינוך