Site icon מקומונט לוד

5 טיפולים מומלצים לטיפול בקמטים בעיניים

צילום: pixbay

העיניים של האדם אומרות הרבה מאד על האישיות שלו. הבעיה היא שיש מקרים בהם אזור העיניים מבגר את האדם ופוגע במראה שלו – והמקרה הזה הוא, כמובן, הופעה של קמטים. הדבר הכי גרוע שניתן לעשות עם קמטים הוא לקחת אותם כמובנים מאליהם, ולחשוב שאין מה לעשות כדי לטשטש או להעלים אותם. המאמר הנוכחי יציג בפניכם חמש דרכי פתרון יעילות מאד לקמטים בעיניים.

תכשירים קוסמטיים

את הסקירה של דרכי טיפול בקמטים בעיניים מתחילים עם רשימה ארוכה מאד של תכשירים קוסמטיים, שיכולים לאפשר להתמודד עם בעיות נוספות (למשל, עם נפיחות או עם הופעה של עיגולים מסביב לעיניים). תכשירים אלה, המבוססים על חומרים דוגמת החומצה האמינית גאבה, אינם פותרים את הבעיה לטווח ארוך, אבל בהחלט יכולים להעלים אותה באופן נקודתי. התכשירים אינם מונעים, בהמשך לכך, הישנות של הקמטים, מה שיצריך פתרונות מורכבים יותר. אגב, התמונה דומה גם במקרה בו משתמשים באיפור כדי להעלים את הקמטים.

טיפולי בוטוקס

טיפולי בוטוקס משמשים כיום להעלמת קמטים באזורי הגוף השונים, וגם בעיניים ניתן לבצע אותם. הטיפולים מביאים להרפיה של השרירים באזור, משתקים את השרירים שההתכווצות שלהם מביאה לקמטים, מצמצמים את המרחק בין העפעפיים לגבות ועוד. הבוטוקס כבר מציע פתרון לטווח ארוך הרבה יותר, גם אם לא לטווח אינסופי.

מתיחת פנים

טיפולי מתיחת פנים נפוצים אף הם בעולם הקוסמטיקה, וניתן להשתמש בהם גם להתמודדות עם קמטים בעיניים – ובעיקר כאשר הקמטים נובעים מצמיחתן של הגבות ומרפיון כללי בעור הפנים. מתיחת גבות היא בעלת השפעה משמעותית על מראה הפנים כולו, לא רק מבחינת הקמטים, ולכן צריך לקחת אותה במלוא הרצינות. יש לזכור שהניתוחים מצריכים בדיקות רפואיות כהכנה, הליך כירורגי הנמשך מספר שעות ופעולות החלמה.

הסרת שקיות שומן

בלא מעט מקרים הקמטים סביב העיניים הם כתוצאה מהצטברות של שקיות שומן, בעיקר בחלק התחתון של העיניים. הסרת שקיות שומן, המתבצעת בנפרד או כחלק מההליך הרחב יותר של הרמת עפעפיים, מבוססת על הליך כירורגי שמבוצע על ידי בעל מקצוע. הטיפול מתבצע באלחוש מקומי ומצריך תקופת החלמה בת שבוע. התוצאות נשמרות לפרק זמן של מספר שנים, לאחריו יש לחדש את הטיפול.

תרופות סבתא

תרופות סבתא משמשות כיום לאינספור מטרות, לרבות העלמה של הקמטים. נכון, ברוב המקרים אין לתרופות הללו בסיס מדעי או מחקרי, אבל אנשים רבים יטענו שהטיפול הזה הביא לשינוי משמעותי אצלם. בין התרופות האלטרנטיביות להעלמת קמטים ניתן למנות שימוש באלוורה, ביוגורט או במלפפון, אכילה של גזר, שימוש במסכת אבוקדו עם לימון וכן הלאה.