Site icon מקומונט לוד

5 טיפים לבחירת חברת ייעוץ עסקי

תמונה: canva

העסק בתקופה בעייתית, לא מתרומם או לא מרוויח מספיק? פתחת עסק חדש ותרצה להבטיח שאתה עושה את הצעדים הנכונים? ייתכן והדבר הנכון עבורך יהיה לפנות לייעוץ עסקי. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שנבחר יועץ:

אז על מה עליי לשים לב?

  1. תחום התמחות מתאים לעסק שלכם – ראשית, יועצים עסקים שונים מתמחים בסוגי עסקים שונים. על מנת להבטיח שחברת הייעוץ העסקי תוכל לסייע למקרה הפרטי עד כמה שניתן – חשוב לוודא שהחברה מעסיקה יועצים המתמחים ועבדו בעבר עם חברות ועסקים העוסקים בתחומים דומים.
  2. חוות דעת והצלחת מוכחת – עם כמה שזה חשוב, לא מספיק לדעת שתחום ההתמחות מתאים, ונרצה לוודא שלחברה או ליועץ הצלחות עבר מוכחות. על מנת לבדוק זאת ניתן לשאול את נציג החברה על אילו פרוייקטים עבד בתקופה האחרונה, ולבקש הוכחות מעשיות שיראו את התהליך שעבר העסק לו ניתן הייעוץ. כמו כן, ניתן לשוחח עם אחד מלקוחות העבר שקיבל ייעוץ דומה – זוהי אפשרות לגיטימית והגיונית שיכולה להבטיח שתקבלו את שירות הייעוץ הטוב והמתאים ביותר לעסק שלכם.
  3. רמת העצמאות בתהליך – לפני שניגשים לעבודה מול חברת ייעוץ, מומלץ לבדוק עד כמה הליווי העסקי הדוק ומתמשך. מצד אחד, תרצו להרגיש שלנציג חברת הייעוץ פניוּת מירבית עבורכם, אך מהצד השני חשוב לדאוג שהיועץ ייתן לכם כלים להמשך עבודה מקצועית עצמאית לטובת העסק. הייעוץ לא יימשך לנצח, וחשוב לרכוש את הכלים שיעזרו לכם, כבעלי העסק, להמשיך ולנהל אותו בצורה מוצלחת גם ללא היועץ.
  4. הקשבה וקשר אישי – קשר אישי ויכולת ההקשבה של היועץ חשובה מאין כמוה. כחלק מהשירות, חשוב להרגיש שהיועץ מדבר איתכם בגובה העיניים, פנוי עבורכם ואמין – גם כשהבשורות או התחזיות שבפיו פחות נעימות לשמיעה. טרם בחירת היועץ, כדאי לערוך פגישת התרשמות עם שתיים או שלוש חברות אפשריות, ולבסוף לבחור בחברה שנתנה לכם להרגיש שניתן לסמוך עליה מכל הלב.
  5. מחיר – שאלת מחיר הייעוץ חשובה, אך חשוב לזכור שבייעוץ חשוב ובעל השפעות לטווח ארוך – מומלץ לבחון פרמטרים שונים מלבד המחיר הסביר. לעיתים, יועצים בעלי הצלחות עבר מרובות ומוניטין יוכלו להרשות לעצמם להעלות את מחיר השירות הניתן. כדאי למצוא את האיזון בין מחיר שתוכלו לשלם, לבין הבחירה ביועץ מקצועי, אמין ובעל ניסיון עבר רב.

זקוקים לייעוץ עסקי מקצועי? אסי קומבליס – חברת ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים בעלת ניסיון מוכח והתמחויות רבות. אנו מציעים שירותי ייעוץ ארגוני, ייעוץ לסטארטפים, ייעוץ למסעדות, ייעוץ למשרדי עורכי דין, ליווי מנהלים, הגדלת מכירות ועוד…

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני – ניתן ליצור קשר בטלפון 054-700-9016 או להשאיר פרטים בלחיצה כאן, ונציג מטענו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.