Site icon מקומונט לוד

מתחברים לכנסת – פרוייקט חינוכי להנגשת העשייה הציבורית לציבור

 יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, הגיע לביקור במוסדות החינוך בלוד במסגרת הפרויקט החינוכי “מתחברים לכנסת”, פרי חזונו ויוזמתו, שמטרתו להביא את משכן הכנסת לרחבי הארץ ולאפשר לתלמידים ולציבור הרחב להכיר מקרוב את העשייה הציבורית היומיומית במשכן, המשפיעה על חיי כל אזרח בישראל. 

במסגרת הפרויקט המיוחד מתבצעת פעילות לימודית חווייתית, על התהליכים הדמוקרטיים בכנסת ועל עיקרון החלטת הרוב.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, קידם את פני האורח החשוב, “אישיות מיוחדת וחבר יקר”, כפי שציין וביקר יחד עמו ועם ראשי מערכת החינוך בעיר בהם סגן ראש העיר יוסי הרוש, מנהל אגף החינוך שלום עזרן, מנהלת החינוך היסודי ליתי בדש, והמפקחת הכוללת כוכבה ברק, בבית ספר “הראל” שבו התרגשו יחד עם התלמידים הנפלאים אשר קיימו סימולציית העלאת הצעת חוק, הצביעו יחד עם התלמידים “בעד” או “נגד”, והמשיכו לבית ספר למדעים והנדסה בשכונת הרכבת אשר הציגו פעילות משותפת בחינוך הערבי והיהודי עם בי”ס עתיד למדעים.

בביס למדעים והנדסה בשכונת הרכבת המקיים שיתוף פעולה עם ביס עתיד למדעים. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

יצוין כי את הפרויקט הייחודי מוביל מרכז המבקרים של הכנסת, המופקד על הפעילויות לציבור הבא בשעריה, והמציע לקהל הרחב סיורים ופעילויות תוכן במגוון של נושאים ומזמין את המבקרים ליהנות מחוויית דמוקרטיה. כ-160,000 איש מבקרים בכנסת בשנה, ומאז הוקם מרכז המבקרים לפני כחמש שנים גדל מספר המבקרים פי שלושה. מגוון המסלולים הייעודיים לקהלי יעד רבים ומגוונים, לבני גיל שונים, במספר שפות וכן סיורים המיועדים לבעלי מוגבלויות, מביא למשכן קהל מגוון שמתוודע לעבודת הכנסת ולומד רבות על פעילותה ועל הממשק שבין הכנסת לאזרח.

אולם מאחר ולא הכל מצליחים להגיע לביקור בכנסת, החליטו במרכז המבקרים לנקוט בפעולה יזומה על מנת להביא את המשכן לערים השונות, ולקיים פעילות חווייתית לימודית במסגרת פרויקט “מתחברים לכנסת”.

ראש העיר הודה למארגני הביקור וכן למנהלות בתי הספר ולצוותים החינוכיים, “הביקור המוצלח הציג את העשייה החינוכית הנפלאה שלנו בלוד”, סיכם רביבו