Site icon מקומונט לוד

כיכר קומדנו בלוד לפני תוכנית מהפכה של פינוי בינוי

תוכנית פינוי בינוי חסרת תקדים באזור כיכר קומנדו בלוד. פרויקט הענק שמקדמת עיריית לוד ו NSA התחדשות עירונית באזור כיכר קומנדו, יכלול שטחי מסחר, מגורים, שטחי ציבור ותעסוקה על שטח של 167,000 מ”ר . 

הכניסה לעיר לוד, באזור כיכר הקומנדו, צפויה לשנות לחלוטין את פניה במסגרת תכנית ענק לפינוי בינוי שעיריית לוד מקדמת. נכון להיום, אזור התכנית כולל שטחי מסחר ישנים של כ-8300 מ”ר בהערכה, אזורי תעסוקה העומדים על כ-1800 מ”ר וכ- 381 יחידות דיור. סה”כ שטח בנוי קיים הינו 61,000 מ”ר.

התכנית, שנמצאת בימים אלו בהליכי תכנון לאחר הערות מחוז, סיימה את השלב של תיאום ציפיות בוועדה המחוזית. מדובר בתכנון ובמספרים שלא נראו בעיר מזה שנים רבות.

מפאת עדיפותו של הפרויקט ברמה העירונית, הוא יקודם במסלול של ועדות תכנון לאומיות. לפי התכנון, בעוד כשנתיים צפויה החברה לסיים את הליך התכנון ולהתחיל בעבודות. מימוש הפרויקט יבוצע ב-2 שלבים, כך שכל שלב ימשך כשלוש שנים.

המיזם צפוי לגעת ב-3 נושאי ליבה מרכזיים –  שטחי מסחר, כ-8764 מ”ר (כ-1810 מ”ר קיים, כ-6950 מ”ר חדש). שנית, שטחי תעסוקה כ-12,190 מ”ר (חדש).שלישית, שטחי מגורים 146,000 מ”ר (38,320 מ”ר קיים ו107,680 מ”ר חדש). מתחם המגורים יכלול 1,196 יח”ד,  315 יח”ד קיימות  ו-881 יח”ד חדשות. סה”כ שטח בנוי חדש (כולל תוספת עיבוי) – כ-126,820 מ”ר. סה”כ שטח מוצע של כ- 167,000 מ”ר.

הדמית הפרויקט הענק שמקדמת העירייה בכיכר קומנדו. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

ניסים אסייג מנכ”ל ובעלים חברת NSA: “מדובר בפרויקט ענק שלא נראה כמוהו בעיר ושישנה את פניה. המיזם נוגע בתחום המסחר, התעסוקה, הציבור והמגורים. במיזמים גדולים חייבים לקחת בחשבון את כלל הדינאמיקה של העיר וכולי ציפייה שזה יבוא לידי ביטוי בפרויקט כיכר הקומנדו. ישנה הזדמנות יוצאת דופן לשרטט על מפת העיר לוד חדשנות ושליחות חברתית מהי. קיימת פה המשכיות והתכתבות טבעית עם תוכנית הגג של הממשלה לעיר לוד, והכוונה הברורה מבחינתנו להעביר את תוכניות המיזם במסלול המהיר של ועדות התכנון הלאומיות”.

מעיריית לוד נמסר כי “במסגרת התכנית האסטרטגית שנחתמה עם ממשלת ישראל בהיקף של 6.9 מיליארד, עתידות להיבנות כ-20,000 יחידות דיור, חלקן במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית. העיר מקדמת בברכה יזמים ומשקיעים לפרויקטים של התחדשות עירונית,  בהם ניסים אסייג, המנכ”ל והבעלים של חברת NSA  שמקדמת עם המנהלת להתחדשות עירונית פרויקט במתחם ככר קומנדו, אשר קיומו מותנה בהתכנות כלכלית ותכנונית ואנחנו נמצאים בעיצומן של בדיקות אלו”.