לנוסעים ברכבת לתחנת ראשל”צ הראשונים ציפתה ביום חמישי האחרון הפתעה מיוחדת, כאשר גילו שהצוות שהעניק להם שירות ברכבת ובתחנת לוד, המהווה תחנת המוצא של הרכבת, הורכב כולו מנשים – נהגת הקטר, טטיאנה סולומניק; פקחית הרכבת דנה ׁמלכי; מנהלת המשמרת בתחנה, סבין דראי; מאבטחת התחנה, אורטל גטה, ומיטל דדיה, קופאית התחנה.
“במסגרת תפקידי כנהגת קטר אני מסיעה מידי יום עשרות אלפי אנשים, אשר סומכים עלי שאדאג להביאם ליעדם בבטחה ובנוחות, זו אחריות גדולה שמביאה סיפוק אדיר”, מספרת טטיאנה סולומניק, “נהיגת קטר דורשת יכולת ריכוז ודגש לפרטים, עוצמות שמאפיינות נשים. אני מקווה שיותר נשים יגישו מועמדות לתפקיד נהגות קטר.”
דנה מלכי, פקחית הרכבת מספרת: “כאשר התחלתי לעבוד כפקחית רכבת הנוסעים שראו אותי הופתעו מאוד, וכיום התגובות כבר לא מופעות, אך מאוד מפרגנות. עבודת הפקחית איננה רק בדיקת כרטיסים, אלא ניהול הנסיעה ושמירה על בטיחות הנוסעים. זוהי עבודה לא קלה שדורשת מאמץ פיזי ומנטאלי, אך היא מאוד מספקת ומעניינת.”
סבין דראי, מנהלת המשמרת בתחנת לוד התרגשה להיות חלק מהצוות, ונזכרה בתפקידה הראשון ברכבת, כפקחית: “כשנקלטתי ברכבת הייתי הפקחית הראשונה בכל איזור הדרום, והבוקר התרגשתי לראות שיותר ויותר נשים נקלטות ברכבת בתפקידים תפעוליים ושירותיים.”
אורטל גטה, אשר נקלטה בתפקיד אבטחה ברכבת לאחר שירות ארוך בצבא הקבע בתפקידים מבצעיים סיפרה: “בתור מאבטחת, אני מהווה חוליה ראשונה של מתן שירות לנוסעים, ואני עדיין מתרגשת לשרת חיילים וחיילות, יחד עם כל נוסעי הרכבת.”
נכון להיום עובדות ברכבת ישראל שלוש נהגות, כאשר אחת מתוכן התקדמה לכדי תפקיד מדריכת נהגים, המכשירה מידי שנה עשרות נהגי קטר חדשים, ושש פקחיות, לצד עשרות נשים בתפקידי שירות ואבטחה בתחנות ובמוקדים השונים.
ברכבת מציינים כי למרות שבשנים האחרונות נקלטות יותר ויותר נשים “שמנו לעצמנו למטרה להגדיל את שילוב הנשים בתפקידים תפעוליים ושירותיים, וקוראים לנשים להגיש מועמדות לשלל התפקידים הנפתחים מידי שנה ברכבת.”