Site icon מקומונט לוד

NPI העברה מפיתוח לייצור

NPI הם בעצם ראשי תיבות של New product introduction שזה בעצם תהליך העברה מפיתוח לייצור. כאשר מעוניינים להכניס מכונה חדש לקו הייצור ולייצר מספר מכונות זהות לצורך עבודה אוטומטית בתעשייה יש צורך לבצע תהליך NPI השלב החשוב ביותר בין הפיתוח הראשוני של המכונה ועד היציאה לשוק איתה. ‘ארק אוטומציה’ מומחים בתהליך NPI בתכנון מכונות לקווי יצור מהרעיון הראשוני ועד הפיתוח הסופי.

שלבי תהליך NPI:

חברת ‘ארק אוטומציה‘ מציעה שירותי תכנון מכאני של מכונות לקווי ייצור. השירותים כוללים תכנון המכונה מהרעיון והרצון של הלקוח (שזה תכנון המכונה מאפס), בניית אבטיפוס שדומה כמה שיותר לתוצר הסופי, ליווי התהליך ובקרתו בכדי לדייק את הפיתוח ולבסוף תוצר סופי של מכונה העונה לצרכים ולדרישות של הלקוח. כמו כן ישנה אפשרות לפתח או להעתיק מכונה קיימת, לייעל פס יצור שקיים ולבצע אוטומציה לקווי יצור.

בשלב הראשון בתהליך NPI העברה מפיתוח לייצור יש לשבת עם הצוות של הלקוח ולעשות שיעור מוחין משותף. יש לבדוק את ההיתכנות, את הרעיונות שקיימים, את הדרישות והצרכים של החברה, את התקציב, ובסופו של דבר לקבל תמונה כוללת של המכונה הרצויה. הבנת צרכי הלקוח ותיאום ציפיות הם אלה שיסייעו לבסוף לייצר את המכונה המתאימה ביותר.

צילום: unsplash

בשלב השני בתהליך NPI העברה מפיתוח לייצור יש לבצע סקירה טכנולוגית. לפני שמתחילים לבצע עבודות פיתוח על מכונה חדשה לגמרי יש לבדוק היתכנות טכנולוגית, התאמות שיש לבצע ונתונים נוספים במידת הצורך. כמו כן יש לבדוק ולהציע את החלופות הקיימות והאפשריות וזאת בכדי לאפשר ללקוח לקבל את הטכנולוגיה העדכנית והמתקדמת ביותר או לחילופין לחסוך בעלויות.

בשלב השלישי בתהליך NPI העברה מפיתוח לייצור בונים את הקונספט הסופי. מדובר בעצם בבנייה של מודל ווירטואלי שמשמש כשרטוט כמה שיותר של המכונה או של המתקן הרצוי. מדובר מודל גולמי וראשוני והוא נועד בכדי לבדוק התכנות, נוחות משתמש ולבדוק שהוא אכן ניתן לבנייה בהתאם. זה השלב בו יש לאתר תקלות עתידיות בכדי לנטרל אותן מראש או לתקן אותן בכדי לא לבנות את המכונה ואז לגלות בשלב מתקדם יותר את התקלה מה שיעצור את קצב הפיתוח ואף יעלה הרבה יתר.

בשלב האחרון בתהליך NPI העברה מפיתוח לייצור מתבצע תכנון מפורט של המכונה- על כל חלקיה ועל כל רכיבה בכדי לבנות בעזרתם מודל תלת ממדי עליו יתבסס כל הליך הייצור של המכונה לאחר שיאושר יבנה על פיו אבטיפוס וייכתב ספר הוראות והנחיות הפעלה למכונה. ב’ארק אוטומציה’ מלווים את הלקוחות משלב החלום על המכונה עד שהיא מותקנת במפעל.