הנהלת רכבת ישראל יצאה בשבוע האחרון במכרז להקמת מרכז תחבורה משולב (מתח”מ) בתחנת הרכבת בלוד בעלות של בין 100–150 מיליון שקל.
המכרז ימשך בחודשים הקרובים, ולאחר בחירת הקבלן הזוכה הצפי לתחילת העבודות בשטח הוא בתחילת 2018. העבודות צפויות להימשך כ־32 חודשים.
במסגרת הפרויקט יוקם מבנה בן שמונה קומות שיכלול תחנת רכבת חדשה, קומת מסחר, שני מגדלי משרדים ואזור חנייה. בנוסף, יוקמו רציפים חדשים בתחנת לוד במקום הקיימים ואחד נוסף יחובר למבנה שיוקם.
המבנה ימוקם בסמוך לקריית הרכבת – בית הנהלת הרכבת שנבנה בלוד, האמור להתאכלס בשבועות הקרובים. הקומפלקס עתיד להשתלב עם תחנת האוטובוסים המרכזית החדשה של העיר, המתוכננת לקום בצמוד לו, אשר תהווה חלק ממרכז התחבורה עירוני החדש.
לדברי גורמים ברכבת ישראל, תחנת רכבת לוד מהווה צומת מרכזי אליו זורמת תנועת רכבות, נוסעים ומטען מארבעה כיוונים. לטענתם, עם תחילת הפעלתו המסחרית של הקו המהיר לירושלים, היקף התנועה המתוכננת בתחנה יעמוד על כ־20 רכבות נוסעים בשעת השיא, כך שמטרת הפרויקט היא לשדרג את התחנה כדי שתוכל לשרת ביעילות את הרכבות הרבות שיחלפו בה מידי יום ואת אלפי הנוסעים שישתמשו בהן, תוך הגברת תדירות הרכבות והגדלת נפח הפעילות המסילתית.
ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “מרכז התחבורה המשולב ישרת את תושבי לוד והאזור, וישמש תחנת מעבר וצומת להחלפת קווים בין יעדים בכל הארץ. מדובר בקומפלקס התחבורה מהחשובים והגדולים במדינה אשר יהפוך בע”ה את לוד לעיר אטרקטיבית עם נגישות תחבורתית מעולה”.