המלון החדש יכלול 8 קומות ושטחי בנייה בהיקף של כ-31,500 מ”ר ; הפרויקט צפוי לשדרג את חוויית הנוסעים ולהציב את נתב”ג בשורה אחת עם נמלי התעופה המובילים בעולם
רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון, אישרה היום (חמישי, 11.6.26) את הבקשה למתן היתר בנייה להקמת בית מלון חדש בשטח נמל התעופה בן גוריון. הפרויקט, המקודם על ידי רשות שדות התעופה, מהווה חלק מתוכנית הפיתוח של נתב”ג ונועד לספק מענה מתקדם לנוסעים, לצוותי תעופה ולאורחים המגיעים לנמל התעופה.
המלון החדש יוקם במיקום אסטרטגי בצמוד לטרמינל 3, מעל מבנה ה-HBS (מערכת בידוק הכבודה) שבצדו המזרחי של הטרמינל. היקף הבנייה הכולל יעמוד על כ-31,532 מ”ר. העבודות צפויות להתחיל לאחר הקמת המבנה במהלך שנת 2028.
התכנון הייחודי של הפרויקט מאפשר ניצול יעיל של הקרקע תוך השתלבות מיטבית במרחב הקיים. מבנה ה-HBS תוכנן ברובו מתחת לפני הקרקע, כאשר מעל פני הקרקע תבלוט קומה אחת בלבד, ומעליה יוקם המלון בן שמונה הקומות, בהתאם להקלה שאושרה. תכנון זה מבטיח כי הבינוי החדש ישתלב בסביבתו ללא השפעה נופית משמעותית על המרחב האווירי והקרקעי של הנמל.

החלטת רשות הרישוי הארצית התקבלה לאחר בחינה מקצועית של התוכנית וקביעה כי מדובר בניצול מיטבי של הקרקע, תוך מתן מענה לצרכים התפעוליים והתיירותיים של נמל התעופה. האישור כפוף לעמידה בתנאי בקרת תכן ובהם אישורי בטיחות אש, מיגון מטעם פיקוד העורף, עמידה בדרישות בנייה ירוקה, אישורי רשות התעופה האזרחית (רת”א) ומשרד הביטחון, וכן תנאים נוספים הנוגעים לתשתיות ולשמירה על הסביבה.
הקמת המלון תבוצע בהתאם להוראות לתוכנית המתאר הארצית לנמל התעופה בן גוריון (תמ”א 2/4/א) ולתוכנית הבינוי המאושרת (תב/40102), שאושרה בסוף שנת 2024. תחילת העבודות מותנית בתיאום עם כלל גורמי התשתית ובהצגת הסכמים לטיפול בפסולת ועודפי עפר, בהתאם לדרישות הסביבתיות שנקבעו.
סגנית יו”ר מטה התכנון הלאומי, שירה ברנד: “נתב”ג הוא שער הכניסה המרכזי למדינת ישראל, וככל שהתנועה האווירית ממשיכה לצמוח, נדרשת גם התאמה של השירותים הנלווים לנוסעים. הקמת המלון החדש מהווה חלק מתפיסה תכנונית רחבה של פיתוח תשתיות תעופה מתקדמות, המשלבת בין צרכים תפעוליים, שירות איכותי לנוסעים וניצול מיטבי של הקרקע. זהו פרויקט חשוב שיחזק את מעמדו של נתב”ג כנמל תעופה בינלאומי מוביל ויתרום לפיתוח הכלכלי והתיירותי של ישראל”.
מנהל רשות הרישוי הארצית, רון רקח: “אישור היתר הבנייה למלון הוא צעד חשוב בשדרוג חוויית הנוסע בנתב”ג. הקמת המלון תעמוד בשורה אחת עם נמלי התעופה בעולם, תוך שמירה על עקרונות של יעילות תכנונית ובטיחות תעופתית”.

