Site icon מקומונט לוד

פרסום ראשון: עיריית לוד שלחה התראה לפני ביטול הקצאה לעמותת המכינה הקד”צ ברמת אשכול

צילום:עמיעד טאוב

העיתונאי העצמאי ישראל פריי מפרסם הערב על מכתב התראה לפני ביטול הקצאה שנשלח לעמותת המרכז לחינוך ולחברה בלוד המפעילה בין היתר את המכינה הקד”צ ברמת אשכול – זו שעמדה במוקד הפרעות בחודש מאי.

במכתב שנשלח לפני שבועיים (14.12) לעמותת המרכז לחינוך וחברה בלוד ולמנהלי המכינה הקדם צבאית בעיר מלשכת היועץ המשפטי של עיריית לוד מובאות טענות כי לכאורה בוצעו שנכס שהוקצה לעמותה עבודות טעונות היתר ללא היתר בניה מתאים וזאת על אף צו הפסה מנהלי שהוגש לעמותה לפני כחצי שנה.

בנוסף טוען עו”ד אבנר יוסף, היועץ המשפטי של עיריית לוד, כי לאחרונה התברר כי העמותה מפרסמת אפשרות להשכרת חדרי אירוח במכינה, וזאת בניגוד להוראות הסכם ההקצאה בינה ובין העירייה.

במכתב המלא ממשיך יועמ”ש עיריית לוד לקבול על הפרסת ההסכמים לכאורה ואף כותב כי “אין הדעת סובלת מצב בו עמותה שקיבלה נכס עירוני איננה ממלאת אחר תנאי החוק…. ומהווה הפרת הסכם ההקצאה ועילה לביטולו”.

צילום: מקומונט לוד

לאור כל זאת מבהיר היועמ”ש כי באם לא תבוצע הדרישה (להריסת הבינוי שלא על פי ההסכם. א”ט) עד ליום 1.1.2021 תפעל העירייה לסיום פעילות העמותה בנכס באופן מיידי ולביטול הסכם ההקצאה”.

>> המכתב המלא שנשלח מעיריית לוד לעמותת המרכז לחינוך ולחברה בלוד <<

מטעם עיריית לוד נמסרה תגובה: “צו הפסקת עבודה נמסר לעמותת המכינה הקדם צבאית מעוז חיים בתאריך 20/4/2021 בגין עבודות טעונות היתר הכוללות תוספת גג ללא היתר מעל מבנה קיים ללא היתר בשטח של כ 400 מ״ר וכן תוספת שטח למבנה. העבודה לא נעצרה בפועל על ידי העמותה, בטענה כי היא מעוניינת להסדיר את הבנייה. בשלב זה החלה העירייה לקדם כתב אישום. לאחר מספר חודשים פנתה העמותה לעירייה בבקשה לאישור הקצאה ופתחה בקשה להיתר בנייה בדיעבד. לאחרונה הובהר לעמותה שהאירוח היחיד שניתן להקצות לו שטח ציבורי הוא אירוח לבני משפחות החניכים מדרגה ראשונה בסופי שבוע בתשלום סמלי, וזאת בכפוף להחלטת ועדת הקצאות.

עוד מוסיפים בעיריית לוד: “היועץ המשפטי הורה להנדסה להשלים את תיק החקירה שנפתח כנגד העמותה בהקדם ולהגישו לצורך הגשת כתב אישום. בנוסף, לעמותה נשלחה הודעה בדבר התראה בטרם ביטול ההקצאה הן בשל ביצוע לכאורה של עבירות הבניה והן בשל השכרת חדרים לכאורה באופן המנוגד למטרות ההקצאה. ככל שהעמותה תגיש בקשה לשינוי ההקצאה, ועדת ההקצאות תביא בחשבון, במכלול שיקוליה, את התנהלות העמותה כמפורט לעיל.”

בשל חדירת מים: עיריית לוד מפנה לבית מלון כ-24 משפחות מבניין שעובר תמ״א 38 ברחוב אלי כהן 5 בלוד