Site icon מקומונט לוד

ראש העיר רביבו פיטר את סגנו, ממן:”חתרן פוליטי”.

על רקע הבחירות לתפקיד רב העיר לוד הודיע ראש העיר, יאיר רביבו לסגנו אליהו ממן על פיטוריו בגין חתרנות פוליטית.בפוסט נוקב שהעלה לרשת כתב רביבו:”סגני אליהו ממן נהג בחתרנות וחוסר נאמנות”.

המאבק על תפקיד הרב הראשי של לוד הפך לדרמה פוליטית עירונית לאחר שראש העיר יאיר רביבו הודיע היום (ב’) לסגנו אליהו ממן על פיטוריו ונטילת סמכויותיו.זאת לאחר שמועצת העיר בישיבתה אישררה את ההחלטה להשאיר את הרכב הגוף הבוחר את רב העיר על כנו. בסביבתו של רביבו טענו כי גורמים במפלגתו של ממן מפלגת ש”ס ניסו לפעול במחשכים לשינוי הרכב הגוף הבוחר על מנת לבחור ברב במקום ברב  ביטון מועמדם של ראש העיר וחברי הקואליציה.

ראש העיר יאיר רביבו. מוכיח מנהיגות.צילום דוברות עיריית לוד

בפוסט נוקב שפרסם רביבו בפייסבוק כתב:”לחתרנות פוליטית ולחוסר נאמנות תחת הנהגתי כראש עיר יש מחיר. לצערי הרב, נאלצתי היום לפטר את אליהו ממן מתפקידו כסגן ראש עיר וליטול ממנו את כל סמכויותיו”.

בנאום נרגש שנשא רביבו מול מועצת העיר ציין כי הוא רב עם השר אריה דרעי רק על מנת לעמוד בהסכם הקואליציוני שלו עם ממן ובתמורה זכה לחתרנות:”אמרתי לדרעי מילה שלי זו מילה, נשכבתי על הגדר בשבילו והוא הלך מאחורי גבי רק בגלל ששמע שמאיר אסולין הולך איתי בעניין בחירת רב העיר”.

אל מול חברי מועצת העיר שקיבלו את דבריו במחיאות כפיים סוערות הוסיף רביבו הבטחה לאסולין, נציג ש”ס:למרות שלא היה חייב לי כלום הוא הלך איתי ואני אפצה אותו והוא ימונה לסגן”.רביבו הודה גם ליוסי הרוש ועמיחי לנגפלד מהבית היהודי שעמדו לצידו.

 “בתקופה האחרונה על רקע הבחירות לרב העיר, פעל סגני אליהו ממן בחתרנות ובחוסר נאמנות כלפיי, כמי שמכהן כראש העיר ועומד בראש המערכת, תוך רמיסה ברגל גסה של הכללים האתיים המחייבים, בניגוד למצופה מחבר לקואליציה השותף בהנהלת העיר, בוודאי מסגן ראש עיר, במיוחד נוכח העובדה שכיבדתי את ההסכם למנותו כסגן, חרף לחצים אדירים שהופעלו עליי, כי מילה שלי זו מילה”.כתב רביבו.

רביבו הוסיף:”לא יעלה על הדעת שסגני יפעל נגדי באופן מבזה ובלתי ראוי, מאחורי גבי, משיקולים פוליטיים זרים ובלתי אחראיים, בהקשר לבחירת רב ראשי לעיר לוד, אמנם, בחירות לתפקיד רב עיר הינן, מטיבן, בחירות טעונות. הבחירות האחרונות לרבנות נערכו לפני למעלה מ- 40 שנה. אולם לפני כשנה בחרה מועצת העיר פה אחד, את 12 נציגי הסיעות השונות במועצה לגוף הבוחר המונה בלוד 24 נציגים. 12 נציגים נוספים נבחרו, בהתאם לתקנות, על ידי בתי הכנסת, שר הדתות וראש העיר”.

“חתרנות, חוסר נאמנות ואי כיבוד הסכם עמי,  אינם יכולים להיות חלק מהנהלת העירייה ולפיכך החלטתי לנקוט בצעד ברור ונחוש זה, כמי  שנאמן לדרכו ועקרונותיו אין זה משנה מה ‘המחיר’. הבאנו ללוד סדר יום חדש ואני אלחם רק בעד פוליטיקה נקייה!” סיים רביבו את הפוסט.

רביבו וממן בימים טובים יותר.צילום דוברות עיריית לוד