Site icon מקומונט לוד

כח משימה גלוי וסמוי של לוחמי ימ”מ ומג”ב נכנס ללוד בעקבות התגברות תופעת הירי

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו  קיים שיחות רבות עם ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים, המפכ”ל, וסגל הפיקוד הבכיר מהמחוז ומהמרחב  ובשיתוף המשטרה תבוצע תכנית פעולה לשיפור איכות החיים ושמירת השקט והסדר הציבורי שתכלול מאבק עיקש בתופעת הירי ופעילות נחושה למיגור הנשק הבלתי חוקי. רביבו: “יש בלוד משטרה מצוינת בפיקודו של מפקד התחנה החדש והמעולה סנ”צ יגאל עזרא ואני מודה למשטרה שתגברה את העיר ביחידות מיוחדות של עשרות לוחמי ימ”מ ומג”ב הפזורות באופן סמוי וגלוי בעיר”.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, מעלה הילוך ומסיר את הכפפות במסגרת מאבק עיקש, נחוש וחסר פשרות שהוא מוביל בכל הקשור לאכיפת החוק והסדר בלוד ולחיזוק הביטחון האישי של התושבים, זאת נוכח התגברות אירועי הירי בעיר.

יודגש מיד כי ראש העיר זוכה לתמיכה רחבה ולגיבוי מלא מקיר לקיר של חברי מועצת העיר, מכל סיעות הבית, אשר גם הם רואים חשיבות עליונה בהשלטת חוק וסדר בלוד.

במהלך החודש האחרון ניהל ראש העיר שיחות רבות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשיך, וכן עם מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן ומפקד מרחב שפלה תנ”צ מוטי אדרעי, זאת לאחר מכתב ששלח ראש העיר לראש הממשלה, ובו הוא מתריע על תופעת הירי שהתגברה ואת חששו מפני פגיעה באזרחים ובתושבים חפים מפשע. “מקורו של הירי הוא במגזר הערבי בלוד! אולם אם בעבר תופעות הירי התאפיינו בשכונות הערביות או באירועי שמחה במגזר הערבי, הרי שבחודשים האחרונים יורים בלוד בצרורות בכל פינה, בכל ערב ובכל העיר, לא רק בשכונות ערביות” כך מציין ראש העיר במכתבו, “אינני רוצה לחשוב מה עלול היה להיגרם חלילה, אילו נפגעו תושבים תמימים על לא עוול בכפם, ואלו השלכות חמורות ומרחיקות לכת יכולות להיגרם בלוד, כתוצאה מכך. רק בדרך נס לא נפגעו עדיין תושבים מהירי, אולם הנסים בסוף ייגמרו ואנו קרובים לכך שילד חף מפשע שעובר שם ייהרג חלילה”!

בסיור בלוד עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפקד המחוז ניצב מוטי כהן.צילום דוברות עיריית לוד

ראש העיר ממשיך ומציין כי תושבי העיר בפחד וכי אירועים אלה המהווים את אחד הגורמים העיקריים להגירה השלילית מהעיר ולפגיעה אנושה בתדמיתה, ממשיכים למעשה שרשרת של אירועים חמורים שהתרחשו בשנה האחרונה, בהם תקרית הירי החמורה שהביאה לפציעתו של ילד בן 5 שישן אשתקד בסוכת משפחתו בשכונת רמת אלישיב.

התופעה החמורה מצביעה על ריבוי אמל”ח וכלי נשק בלתי חוקיים הקיימים בעיר כמו גם על הקלות הבלתי נסבלת שבה תושבים במגזר הערבי משתמשים בנשק חם, חובתנו להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה” מוסיף רביבו ומבקש מראש הממשלה להכריז על מבצע נחוש ולהורות על תגבור משטרת לוד לרבות הזרמת כוחות מג”ב לעיר”.

בסיום מכתבו משבח ראש העיר את פעילותה הנחושה של המשטרה בלוד. “יש בלוד משטרה מצוינת בפיקודו של מפקד תחנה החדש והמעולה, סנ”צ יגאל עזרא, אשר עושה לילות כימים במלחמתה בתופעת הירי המשתולל, אולם משטרת לוד לבדה, לא תוכל להתמודד עם התופעה ולעקור אותה מן השורש, ללא עזרה של פלוגת מג”ב אשר תבצע פעילות ממוקדת, תיכנס לכל החמולות בעיר ותאתר את האמל”ח והנשקים הבלתי חוקיים בלוד”.

משטרת לוד תוגברה בכח ימ”מ ומג”ב

בעקבות פנייתו של ראש העיר לראש הממשלה והשיחות הרבות שניהל עם השר לבט”פ וסגל הפיקוד הבכיר מהמחוז ומהמרחב, תוגברה משטרת לוד בכח משימה מיוחד. “אני שמח לבשר, כי המשטרה לקחה את הנושא ברצינות רבה כמתבקש ותגברה את העיר ביחידות מיוחדות של עשרות לוחמי ימ”מ ומג”ב הפזורות באופן סמוי וגלוי במתחמים השונים בעיר” אמר רביבו, “בחודש האחרון אנו עדים לתפיסות רבות של אמל”ח, עצורים באירועי ירי כולל בירי בשמחות, נערים שנעצרו בגין ידויי אבנים וכן בהורדות מהכביש של עברייני תנועה. עם כזה כח משימה, בנוסף למשטרת לוד בפיקודו של מפקד התחנה החדש והמעולה סנ”צ יגאל עזרא, אין פלא שההישגים כמו אלה, לא מאחרים לבוא”

צעדי ענישה מחמירים כנגד אירועי ירי

במשטרה ובעירייה, בשיתוף פעולה ובחלוקת אחריות, נוקטים צעדי ענישה מחמירים ויד קשה כנגד התופעה המסוכנת של ירי, לרבות ירי השמחה בחתונות במגזר הערבי בלוד, במטרה להבהיר כי לא יתאפשר בשום מקרה ירי באירועים.

“אי אפשר לעבור לסדר היום או להקל ראש באירועי ירי חוזרים ונשנים אלה. חובתנו להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה” ציין רביבו בפנייתו לראש הממשלה. “במשטרה ובעירייה אנו מתכוונים לגלות אפס סבלנות כנגד תופעת הירי בחתונות במגזר הערבי, ובמלוא החומרה” הדגיש רביבו.

כאמור, חלק גדול ממקורות הירי הינו מחתונות במגזר הערבי. בעניין זה הוסיף ראש העיר כי העירייה פרסמה לציבור הערבי על איסור הקמת רעש לרבות חתונות במרחב הציבורי – תחת כיפת השמיים וכי העירייה רכשה ציוד למדידת עוצמת הרעש ובכוונתה יחד עם משטרת לוד לפעול למיגור התופעה ואכיפתה, בהתאם לחוק ולתקנות. “הפרת התקנות והחוק מהווה עבירה פלילית. בנוסף למעצרים וכתבי אישום יוטלו עונשים כבדים וקנסות כנגד העוברים על החוק, לרבות החרמת מערכת ההגברה” הדגיש ראש העיר.

הרחבת פרויקט מצלמות הביטחון בכל פינה

כן הנחה ראש העיר לבצע שורה של פעולות משותפות לעירייה ולמשטרה, בין היתר הרחבת פרויקט מצלמות הביטחון לכל פינה ופינה בעיר, הגברת הנוכחות והנראות של ניידות המשטרה ורכבי השיטור העירוני ברחבי העיר, דגש מיוחד במוקדי חיכוך, בשכונות חלשות, בפארקים.

“מצלמות הביטחון שהותקנו עד כה, הוכיחו את יעילותן והביאו להפחתה ניכרת מאוד באירועי פשיעה והפרות סדר בעיר”, אמר יאיר רביבו, “אין ספק ש’האח הגדול’ הזה בלוד יוצר התרעה מאוד חזקה, ולכן שמתי לי כיעד לרשת את העיר ב-400 מצלמות במהלך הקדנציה”.

התחייב ומקיים! בשבוע שעבר אישר את התקנתן של 150 מצלמות נוספות שייפרסו השנה בעיר ויתרמו להרתעה ולתחושת המוגנות. “המצלמות מחוברות למוקד הרואה המתקדם שהקמנו ומאפשרות בנוסף איתור של גורמי סיכון ותחקור אירועים לצורך סיוע לגורמי האכיפה במיצוי הדין ובאיסוף הראיות, ומעל הכל יצירת התרעה. אין ספק כי המצלמות והחיישנים אשר משדרים “חי” אל מרכז השליטה והבקרה במוקד העירוני, מאפשרים לטפל באירועי פשיעה או הפרות סדר בזמן אמיתי, להתערב ולמזער נזקים ברכוש ציבורי, וכן בקרה ומעקב אחר “אורחים” בלתי רצויים, פעילות פלילית או בלתי חוקית. פרישת המצלמות ברחבי העיר, תורחב לכל הנקודות “החמות”, הפארקים, הגנים הציבוריים והמוקדים הבעייתיים, במטרה לאפשר התערבות ולתת מענה מידי לכל אירוע חריג”.

הכפלת הנוכחות ואכיפה מוגברת של חוקי התנועה בלוד

הפעילות הנחושה תקבל ביטוי גם בביצוע צעדי אכיפה כנגד עבירות תנועה ברחבי העיר. במסגרת הפעילות גובשה תוכנית עבודה רחבת היקף ובהתאם לכך מופו הבעיות המרכזיות המטרידות את הציבור, בהן חסימות חנייה ומעבר, חניות בניגוד לחוק, השתוללות רכבים, עקיפות לא חוקיות ועוד.

בתוך כך החלה משטרת התנועה הארצית (מתנ”א) בשבוע האחרון, להפעיל בכל רחבי העיר לוד יחידת אופנועים סמויים וגלויים של סיירת התנועה הארצית, אשר תצטרף לפעילות נגד עברייני תנועה, כחלק מהעלאת איכות החיים בלוד והבטיחות בכבישי העיר.

יודגש כי האכיפה תתבצע כנגד עבירות קלות כבחמורות, כגון אי חגירת חגורת בטיחות ועד אלימות בכביש.
מומלץ לכל הנהגים לנסוע בזהירות ובבטחה ולהקפיד על חוק התנועה!

אחד מצוותי השיטור העירוני, יותר אכיפה יותר נחישות!.צילום דוברות עיריית לוד

מדיניות מחמירה והריסת כל מבנה בלתי חוקי חדש

בתוך כך תבוצע בהנחית ראש העיר תכנית פעולה בשיתוף ובתיאום כל גורמי אכיפת החוק, משטרת לוד, השיטור העירוני, הפיקוח על הבניה, איכות סביבה והמשטרה הירוקה במטרה להבהיר ולחדד חד משמעית מסר של שלטון חוק וסדר בלוד.

ראש העיר הנחה את המחלקה המשפטית בעירייה ואת גורמי הפיקוח על הבנייה לנקוט במדיניות מחמירה כנגד כל בנייה בלתי חוקית חדשה וללא משוא פנים, תוך טיפול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות ביצוע צווי הריסה תוך ימים ספורים ממועד הדבקת הצווים.  לצורך העניין מסתייעת העירייה בצילומי אויר המגלים כל התחלה בנייה בלתי חוקית. ראש העיר מבהיר כי בנייה בלתי חוקית חדשה תיהרס ויוגשו כתבי אישום נגד העוברים על החוק וכי אין פשרות בעניין זה.

ראש העיר שבח את פעילותה הנחושה של המשטרה ובמיוחד את מפקד התחנה החדש, סנ”צ יגאל עזרא, אשר מגלה הבנה ורגישות, עורך סיורים בשכונות השונות, נפגש עם נציגי התושבים, שומע את בקשותיהם ופועל בהתאם. עוד ציין ראש העיר כי בעקבות שיחותיו, יתקיים בקרוב סיור וביקור עבודה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן וצמרת המשטרה. “הדרך עוד ארוכה, אבל אני משוכנע שבע”ה ובעזרת המשטרה המצוינת שיש למדינת ישראל ובלוד בפרט, הסדר ותחושת הביטחון יורגשו בכל פינה בעיר. אני מודה לכל חברי מועצת העיר על התמיכה הרחבה ומבקש מכולנו להתאזר בסבלנות המתבקשת ולאפשר למשטרה לבצע את המטלות הרבות שעומדות לפתחה”.