Site icon מקומונט לוד

לוד חגגה את חג הסיגד

הקהילה האתיופית בלוד ציינה בחגיגה עירונית מרשימה את חג הסיגד. האירוע הססגוני התקיים באשכול פיס בבי”ס אורט, במעמד ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו, סגן ראש העיר הממונה על הרווחה הרב אליהו ממן, חברת המועצה אלווירה קוליחמן הממונה על הקליטה, קייס הקהילה ימנו טמייט, מנהלת משרד הקליטה במרחב חנה שרף,  מפקד תחנת לוד סנ”צ יגאל עזרא וקציני התחנה, וכן מנהלת האגף לשילוב חברתי אורלי דהן, מנהל היחידה לשירותי קהילה וקליטה עו”ס רון גלבוע, פעילים, אישי ציבור ותושבי לוד בני העדה.

את הערב המיוחד ליוותה להקת אינסרה בריקודי פולקלור מסורתיים שסחפו את הקהל. תערוכה אמנותית וכיבוד מסורתי קידמו את פני הבאים.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו שיבח את מארגני הערב המושקע ואת כל הפעילות המתוכננת במסגרת אירועי חג הסיגד בלוד, הכוללים הסעה מאורגנת לטקס הממלכתי בירושלים,  מפגש “סיפור על הדרך” שהתקיים בשלושה מוקדים בעיר ובו חשיפה על הסיפור המרתק של העלייה מאתיופיה והמאפיינים הייחודיים של התרבות האתיופית, וכן תחנות פעילות, יצירה, סיפור, מוזיקה וחוויה לילדי העיר במתנ”ס דנוור.

“מילקם עמט בעל” (חג שמח באמהרית) פתח ראש העיר עו”ד יאיר רביבו את דבריו, “העיר לוד מחבקת אתכם באהבה רבה” אמר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, אנו פועלים ללא ליאות כדי לחזק את הקהילה האתיופית בלוד ולהעניק לה מענה איכותי ומעשיר בכל תחומי החיים כדי לסייע בשילובם המוצלח, בתוך כך נקיים מדי שנה את חגיגות הסיגד הנפלאות באופן מסודר וממוסד, כחלק מאירועי התרבות הקבועים בעיר, ואנו פועלים להקמת מרכז קהילתי תרבותי עבור  בני העדה האתיופית שישמש אותם כמרכז להתכנסות בימי חג (ראה ידיעה נפרדת).

האירוע הססגוני אורגן על ידי מוקד הקליטה לעולי אתיופיה בניהולה של זנה אדנה, רכזת קליטה עירונית אושרת אהרון, מנהל מחלקת הקליטה רון גלבוע, בשיתוף פעולה עם משרד הקליטה, תוכניות PACT, “ספייס” “יחד” ועיר ללא אלימות, “פידל”, הגרעין התורני בלוד והגרעין הקהילתי, בית ספר אורט לוד, הפריקט הלאומי, עמותות “אחריי” ו”זהות”, רשת המתנ”סים, פרויקט מניפה ועוד.

יאיר רביבו, מחבקים באהבה את הקהילה האתיופית בלוד בחג הסיגד.צילום דוברות עיריית לוד